I LOVE AUSTRALIA

Kalandozz Ausztráliában!

NE PAZAROLD A PÉNZED, HA AUSZTRÁLIÁBA AKARSZ MENNI!

142724-34.jpg

Ez a bejegyzés azért íródik, mert a héten nem az első (szerda van) olyan ügyféllel beszéltem, aki így indított: "Igen, már tudunk mindent a lehetőségekről, nekünk csak a tanulóvízum maradt, indítsunk gyorsan!". Ez mind tök jól hangzik, minden oktatásszervező álma, hogy különösebb megszólalás nélkül essenek be hozzá rengeteg pénzzel, az ügyfél tudja mit akar, nem akar időt vesztegetni (mondjuk pénzt azt igen) és nem is igazán izgatja, hogy csinálod, csak az asszony/férj meg a gyerek legyen beíratva, aztán hajrá.

De nem rajongok az ilyenért, mert még tinikoromban nem izgatott, ha a szüleim adták a zsebpénzt és elverhettem különösebb utóellenőrzés nélkül, de azért most nem annyira tuti, hogy mire a gépre felszáll a családom a vízumuk birtokában, addigra a nevükre sem emlékszem, mert annyira nem kellett velük sokat foglalkozni. Mert mi lesz akkor, ha vízumot akarnak módosítani? Ne adj isten, azzal hívnak fel, hogy a második héten kockára unják a fejüket az angol órán, mert hát mondták ugyan, hogy valamennyire tudnak angolul, de azt nem mondták, hogy valójában felsőfokújuk van, csak egy ideje nem beszéltek angolul és mégis meg voltak győződve arról, hogy nekik angol kell, hát legyen angol. Vagy írnak egy kedves e-mailt, hogy miért nem mondtam, hogy a mókusszőrfésülőkisiparos rajta van a hiányszakma listán és már PR-os lehetne, mert ő a legjobb a világon ebben. Miért nem mondtam?? Én?? Te jöttél oda, hogy mindent tudsz és ez legyen. Én nem vitatkozom, kész tervvel érkeztek, de mégiscsak az a bajuk, hogy csak vitatkoznom kellett volna.

Szóval ez nem hiányzik. Így szemtelen módon közöltem, hogy értem én, hogy tudtok mindent, de én is tudok mindent, így legyetek kedvesek legalább egy önéletrajzot küldeni ugyan, amiből tényleg meggyőződhetek arról, hogy valóban semmi választásotok nincs, mint rengeteg pénzért angolt nyomni hosszú heteken át, hogy aztán valami félmegoldásos diplomakurzussal folytassátok és évek múlva meglegyen egy nyamvadt PR vagy szponzorvízum.

Küldtek. Az egyik mérnökizé középfokú angollal. A másiknak itthon jól menő cége van ausztrál kapcsolatokkal és rokonokkal. A harmadik asztalos, bár az angollal problémái vannak. Azt hiszem a három családnak összesen talán 9 lehetőséget vázoltunk fel, miután rávettem őket, hogy talán a több ezer dolláros számla kiállítása helyett talán előbb konzultáljanak Karolával, a bevándorlási ügynökünkkel, aki másfél órában elmondja a történetük meghallgatása után, hogy esetleg milyen más lehetőségek is lennének, mint a kútbaugrás azonnal sok pénzért. Persze aztán ugorhat, ha úgy akarja vagy tényleg nincs más lehetőség, de sokszor van és nem mindegy miért fizeted ki a sok pénzt: hogy tanulj valamit, ami után meglesz az áhított vízumod ismét nem kevés pénzért vagy esetleg kicsit tudatosabban építed a dolgot már és nem pazarolsz feleslegesen pénzt. Szóval gondolkodj! Ha komolyan akarsz menni, inkább kérj tanácsot, mielőtt eldöntöd te magad, hogy SZERINTED mi a legjobb megoldás.

süti beállítások módosítása